Maandag 01-06-2015 - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Maandag 01-06-2015 - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Maandag 01-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

01 Juni 2015 | Frankrijk, Cahors

Vanmorgen om 11.00 uur vertrokken nadat we afscheid van Albert hadden genomen. Albert pakte vandaag een rustdag om roucamadoer te bekijken. Hopelijk zien we hem in Spanje weer. Onze Belgische vriend Werner was de dag van te voren van de camping vertrokken. Ook hem hopen we weer tegen te komen.
Het weer was zwaar bewolkt maar het was wel al warm. Roucamadoer werd bekeken en hierna was het meteen weer flink klimmen. De eerste uren werd er nauwelijks kilometers afgelegd, het was of klimmen, of vals plat!
Doel was een alternatieve route die naar de grotten van pech merle te gaan. Deze grotten staan bekend om hun pre historische tekeningen en mooie druipsteen. Om daar te komen moest er weer het nodige geklommen worden wat bij menig automobilist bewondering opriep en menigeen stak zijn duim omhoog!!!!!.
De inspanning was niet voor niets, het was in een woord prachtig .
Hierna een afdaling Naar de vallei van de Loth. Plotseling was het vlak en we konden weer wat kilometers maken. Rond 18.30 uur aankomst in Cahors, tent opzetten ( wat steeds sneller gaat) douchen en naar de stad om te gaan eten. Net terug en vlug een verslag schrijven onder het genot van een bodempje en een zak chips ( om het zoutgehalte op te krikken).
Zo en nu weer vlug slapen want de tijd vliegt, hebben hey uitstekend naar ons zin.!

• 01 Juni 2015 - 23:23

Ien:

Mooi hoor! Puike conditie!

• 02 Juni 2015 - 10:09

Petra Van Eck:

Goed te horen dat jullie het goed hebben!Doet me deugd.