WOensdag 10-06-2015 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu WOensdag 10-06-2015 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

WOensdag 10-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

10 Juni 2015 | Spanje, Puente la Reina

Het heeft de hele nacht geregend en vanmorgen kwam het nog met bakken uit de hemel.we hebben rustig onze spullen gepakt en boven in de albergues gegeten. De geestelijke wilde blijkbaar snel de deur uit hebben want hij wilde de afwas voor ons doen. We kregen nog een rondleiding door de historische kapel waarna we in de stromende regen om 08.40 uur vertrokken.
Na 5 min kwamen we tot de conclusie dat dit het niet zou worden en zochten beschutting onder een afdak. Het regende zo hard dat de navigatie er van op hol sloeg. Rond 09.00 uur toch vertrokken omdat het iets minder hard regende. Pamplona werd zo goed als mogelijk verkend ondanks de regen. De kathedraal was wederom een pronkstuk en het feit dat er op dat moment een mis was gaf toch weer iets speciaals. Hierna tijd genomen voor koffie en een broodje wat er als koek inging. De regen was ondertussen gestopt zodat we uit onze regenkleding konden stappen en dat is wel zo prettig!
Hierna richting puerta de Reina vertrokken en dat was met momenten stevig klimmen. Rond 13.00 uur aldaar aangekomen en zagen we meteen een ooievaarsnest met jongen, later nog een in de kerktoren. Een privé albergues opgezocht, gedouched en een lekkere salade genuttigd.
Ondertussen was het weer flink gaan regenen zodat we het bezichtigen van de stad moesten uitstellen maar een paraplu van de eigenaresse bracht uitkomst. Samen onder moedersparaplu en zingend dat onze lieve heer voor beter weer moest zorgen gingen we op pad.
Puerta de Reine heeft een mooi oud centrum en prachtige boogbrug.
Hierna in het cafe gaan zitten om te kijken wat we morgen eventueel gaan fietsen. We moeten het rustig aan blijven doen anders zijn we te vroeg daar en is ons avontuur te snel afgelopen.
Voordeel is dat we veel meer tijd hebben om dingen te bekijken

• 10 Juni 2015 - 19:55

Tinie:

Doe het zeker maar rustig aan, wat ik heb gezien is het een prachtige stad, geniet ervan.

• 10 Juni 2015 - 23:33

Ien:

Weer 2 prachtige verslagen gelezen! Jongens wat een mooie dingen maken jullie mee! Inderdaad lekker langzaam genieten maar!

• 11 Juni 2015 - 10:31

Broer:

Door de verslagen in Spanje komen bij mij de herinneringen boven , en kan jullie enkel zeggen geniet van alle dagen. Buen Camino

• 11 Juni 2015 - 13:56

Bert:

Voordeel van al die regen is dat jullie het rustig aan moeten doen