DOnderdak 18-06-2015 - Reisverslag uit León, Spanje van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu DOnderdak 18-06-2015 - Reisverslag uit León, Spanje van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

DOnderdak 18-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

19 Juni 2015 | Spanje, León

Uitgeslapen tot 09.00 uur omdat we vandaag niet gaan fietsen maar Leon gaan bekijken. Om 10.00 uur vertrokken naar de kathedraal , waar het gisteravond nog wemelde van de mensen bij restaurantjes en cafe's zo wemelde het nu van vracht en bestelauto's die weer alles kwamen aanvullen. We hadden hoge verwachtingen van de de kathedraal want van buiten zag hij er prachtig uit. Van binnen viel het want tegen maar we zijn nu erg verwend door de prachtige dingen die we hebben gezien. De rondleiding in de kathedraal van Burgos was beter geregeld.
Onderweg zagen we Ben en Chistiene op de fiets nog een straatje inglijden, ze lijken ook een rustdag te hebben ingelast.
Hierna wat inkopen gedaan en terug naar onze kamer om de fietsen op te halen. Viel even tegen om deze ruim 40 treden naar onderen te dragen.
Jos had problemen met zijn achteras en ondanks het schoonmaken en smeren bleven deze dus er zat niet anders op om op zoek te gaan naar een fietsenmaker. Gezien het tijdstip ervoor gekozen om naar huis te gaan en iets te eten want de mensen beginnen pas om 17.00 uur met werken. In het pension kwamen we een Zuid-Afrikaanse vrouw tegen die met enkele landgenoten en Amerikanen morgen aan hun voettocht zouden gaan beginnen. Wat klinkt oudafrikaans leuk!
Na het eten een tukje gedaan en om 17.00 uur op zoek gegaan naar een fietsenmaker. Deze werd vrij snel gevonden en we moesten een half uurtje wachten wat doorgebracht werd op terrasje even verder op. Daar kwamen we aan de praat met ene Carlos die blijkbaar door had dat we Nederlanders waren en met een luide "potverdorie " trok hij onze aandacht. Op dit moment was hij werkeloos, voorheen had hij Spaanse les gegeven en lang in Duitsland gewerkt omdat hij daar beter verdiende. Onder het genot van een cognacje verklapte hij dat de Nederlandse vrouwen de beste waren van de hele wereld, maar dat wisten wij allang.
Volgens de fietsenmaker was de fiets veilig tot Santiago.
Om 20.00 uur weer lekker de stad ingelopen en een pelgrimsmenu genuttigd, later met onze Belgische vrienden nog wat gedronken en genoten van een tapas ( drankje en tapas samen koste maar 1 euro) de verleiding is groot om lang te blijven hangen maar als echte pelgrims besloten we dat 23.00 uur een mooie tijd was om weer naar huis te gaan en te slapen en zo geschiedde het.

• 19 Juni 2015 - 20:29

Ger:

Leon is een prachtige stad met ook een mooi gebouw van Dalí.
    Volgende halte is het plein in Santiago?

• 19 Juni 2015 - 20:50

Petra:

Fijn dat de fietsen weer in orde zijn, en ik bedenk me dat jullie gelukkig tot nu toe kwetsuren en andere ongesteldheden gelukkig bespaard zijn gebleven.
    Komt dat misschien toch door al dat kerkbezoek?
    Of door die gezonde drankjes die jullie iedere dag nuttigen?

Have fun, ik hoop dat de rest van jullie reis ook aangenaam zal verlopen!

• 19 Juni 2015 - 20:53

Jos En Leon Vereck:

Hoi Die Ger, wist niet dat jij in deze buurt bent geweest, is inderdaad prachtig! Hebben wel een gebouw van Goudi gezien. Zijn nu in Astorga ook met een prachtig gebouw van Goudi.
    We moeten het rustig aandoen anders zijn we te vroeg in Compostela. We vliegen volgende week zaterdag terug.

• 19 Juni 2015 - 21:42

Colette:

Rustig aan doen?? Dan lekker lang in compostella! Geniet r van!