Zaterdag 27 mei - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 mei - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 mei

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

29 Mei 2017 | Duitsland, Tübingen

Vandaag stond er een zware rit op het programma er moest het nodige klimwerk verricht worden en 100 km lang. Om 09.00 uur vertrokken nadat we nog even afscheid hadden genomen van onze Belgen. Het al erg warm en er er stond een straffe wind vol op kop. Het begin van deze etappe was niet bijzonder, er was weinig te zien. Enkele keren waren we weer verkeerd gereden dus er werden de nodige kilometers extra gereden. Er was veel vals plat en in combinatie met wind tegen vergde het de nodige kracht. Wat later kwamen er steeds wat korte, pittige hellingen zodat er het nodige schakelwerk verricht moest worden. Er begonnen zich problemen met de versnelling af te tekenen, Jos kon moeilijk op en af schakelen en ik kon 1 voorblad niet meer gebruiken zodat ik 9 versnellingen kwijt was. Via een fietster hoorde we dat er in Weil der Stadt een fietsenmaker zou zijn. Uiteindelijk werd deze gevonden nadat we een hele kunstmarkt te voet doorkruisd hadden. De man wilde ons niet helpen daar hij alleen was en met een kater gevoel vertrokken we weer, maar zagen nog net dat een knappe dame haar fiets bracht en de fietsenmaker aan gaf dat hij over een uurtje klaar zou zijn. Over discriminatie gesproken!!!!
Onze route verliep door het Wurmtal route, schitterend maar ook zwaar. Normaal is het vlak in zo'n dal maar hier ging het met het nodige klim en daadwerkelijk gepaard en daarbij nog een gravelpad wat moeilijk te berijden was.
Na nog enkele dorpjes gepasseerd te zijn kwamen we in het natuurpark Schonbuch, we startte meteen met een forse klim. Uiteindelijk via Bebenhausen rechtdoor naar Tubingen, het einde van de route van vandaag.
Helemaal door de stad en altstadt en door een fietstunnel gefietst te hebben, kwamen we op om 18.45 uur aan op de camping, helemaal brak na uiteindelijk 110 km gefietst te hebben.
Vlug de tent opgebouwd, douchen en eten en traditie getrouw een halve liter bier. Nog een glaasje wijn erachteraan en nog verslag in donkere geschreven en dan pitten.
Morgen uitslapen en rustdag.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 29 Mei 2017 - 22:06

Ien:

Nou sta je ook raar te kijken als de fietsenmaker geen fiets wil maken!
    Niks voor de over het algemeen, heel behulpzame Duitsers. Hoop voor jullie dat inmiddels alles weer werkt!

• 30 Mei 2017 - 08:48

Petra Van Eck:

Poeh, poeh, hopelijk is de fiets inmiddels gerepareerd!