Maandag 5 juni - Reisverslag uit Navene, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Maandag 5 juni - Reisverslag uit Navene, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Maandag 5 juni

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

06 Juni 2017 | Italië, Navene

Vanmorgen weer op tijd op met enkele regendruppels. Gelukkig van korte duur en alles droog kunnen inpakken.
Vandaag richting Gardameer, waar Bart en Carina in een pensionnetje verblijven. De weersvooruitzichten waren niet al te best, maar het bleef droog.
Bij Mori aan gekomen hebben we in een kerk een stempel kunnen bemachtigen en verder ging de rit tot over de Giovanna col verder naar het Gardameer.
Daar aangekomen een prachtig uitzicht vanuit de hoogte op het meer. Flinke stijle afdaling en tot aan het meerhoogte gefietst, om daar pauze te nemen en iets te eten.
Deels in de schaduw aan een tafeltje gezeten en naast ons 4 Engelsen die een weekje op vakantie zijn met de bus. Zij vertelden over de aanslag in Londen afgelopen weekend.
Weer verder richting Malcesine waar we als snel zijn. bij de eerste camping Bart gebeld, maar we zijn nog te ver weg van de stad. In Navene is wel plek en daar de tent opgezet.
Blijkt dat we nog zeker 5 km van de stad afzitten en afgesproken dat wij met de fiets naar het centrum rijden.
Rond 16 uur in de stad en samen op een gezellig terras gezeten. In eerste instantie wat gedronken en aansluitend gegeten. Tijdens het eten begon het flink te regenen dat zelf de ober enkel tafels opruimde. Toch maar de natte schoenen aangetrokken en door de stromende regen het steegje opgelopen over, over, over de kleine ronde stenen. Het water kwam als een klein riviertje naar beneden en dapper liepen we verder tot aan de spar, waar we nog broodjes kochten, kurkentrekker en een beker voor Leon.
Bart had de auto gehaald en een fiets ingeladen, Leon mee naar de camping en Jos bleef achter bij Carina en de fiets. Na 15 minuten was Bart teug, fiets in de auto en naar de camping waar Leon als de pyjama's aan het uitwringen was. Nog steeds regende het flink.
Naast onze tent staat een caravan met luifel ervoor, waar Leon de waslijn naar wilde verplaatsen, om zo toch enigszins de was droog te krijgen. Toen onze stoeltjes uitgehaald, fles wijn geopend, zakje chip bij madam gehaald en verslag geschreven.
Langzaam werd het droog tot ongeveer 21.30 uur; toen weer enkel druppels.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 07 Juni 2017 - 00:16

René:

Tijdens het lezen van jullie nogal regenachtige verhaal komt opeens een whatsap binnen dat de reis op een nogal vervelende manier is geëindigd... Leon gevallen, dat is wat je altijd wel in gedachten hebt maar toch hoopt dat het niet gebeurd. Geluk bij een ongeluk is dat het de ribben zijn (pijnlijk) maar geen ernstige verwondingen. Hoe dan ook heel erg jammer dat het einddoel niet bereikt wordt. Een meelevende groet!