Zondag 25-08-2018 - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zondag 25-08-2018 - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zondag 25-08-2018

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

27 Augustus 2018 | Italië, Ferrara

Afgelopen nacht had het flink geregend waardoor we beide minder goed geslapen hadden. Om 08.00 uur opgestaan, het regende niet meer maar het was wel nog zwaar bewolkt. Ons ontbijt bestond uit een beker bouillon , 2 broodjes de JoS bij Bertina geregeld had en een appen die nog over was van vorige week woensdag. Appel werd in schijfjes op de broodjes gedaan en het smaakte warempel nog goed. Gaande weg de ochtend klaarde het weer steeds verder op en rond 12.0o uur vertrokken naar Ferrara. Stad op de fiets verkend, daar te het riskant is om hem ergens onbeheerd neer te zetten .Volgens de dame van het toeristenbureau werden er veel fietsen in de stad gestolen.
Het is een zeer moeite stad en zeker de moeite waard om er wat meer tijd in door te brengen. De Dome was erg mooi maar stond helaas in de steigers.
In de supermarkt wat broodjes en drinken gekocht en deze in een parkje verorberd.
Door het vele lopen natuurlijk dorst gekregen en uiteindelijk aan de Aparol spritz gegaan. Daar kwamen een echtpaar uit Duitsland tegen die met hun 3 kinderen aan het eis zaten. Ze waren vanuit noord Duitsland naar Bayeren verhuisd. Na een half uur gezellig gekletst te hebben vertrokken ze weer.
Wat opviel was de grote hoeveelheid Afrikaanse jonge mannen die er rondliepen.
Rond 17.00 uur terug naar de camping gegaan om ons wat
op te frissen Voor de verdere avond.
Het was de laatste avond van het Buskersfestival, het is een soort straattheater .
Dit was erg onderhoudend.
Om 20.00 uur weer een aparolletje gaan drinken en aansluitend was gaan eten. Tegen 22.30 uur weer terug op de camping waar we nog een afzakkertje namen.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 27 Augustus 2018 - 18:13

Ben En Christiane:

Wij lezen hier maar niets anders dan Eten en drinken fietsen jullie nog wel?
    Je kunt ook,aperol in jullie drinkbussen doen he

• 27 Augustus 2018 - 19:24

Jos En Leon Vereck:

Wat denken jullie wat we hebben?