Dinsdag 28-08-2018 - Reisverslag uit Savignano sul Rubicone, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Dinsdag 28-08-2018 - Reisverslag uit Savignano sul Rubicone, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28-08-2018

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

29 Augustus 2018 | Italië, Savignano sul Rubicone

We lagen gisteravond al vroeg in bed omdat er weinig te doen was. De waakhond liep over het terrein en als iemand bij de omheining kwam sloeg hij meteen aan.
Wat zou dat vannacht worden als ik naar het toilet moest gaan?
En ja hoor om 02.00 uur was ik wakker en moest naar de wc, een tijdje opgehouden maar de drang werd toch te groot, ik moest het ,er maar op wagen. Stilletjes sloop ik uit de .tent in de .hoop dat de hond mij niet zou horen. Gelukkig niets te zien, of hij was Goed afgericht of hij was bang voor ons. Ik denk toch dat het eerste het was want toen we 's .morgens d tent aan het afbreken waren kwam hij ons begroeten. Om 07.00 uur waren we wakker geschrokken van een enorm gekrijs, het bleek de doodskreet van een vogel te zijn die via speakers in het veld uitgezonden werden om vogels uit de wijngaard te houden. We kregen een typisch Italiaans ontbijt voorschoteld wat bestond uit cappuccino, geroosterd ,brood, cake, kaas, ham, jam, yoghurt en appelsap. We zaten alweer vroeg op de fiets en na enkele kilometers moesten we weer het veer over, zouden we weerklank moeten wachten? Gelukkig niet en na een oversteek van enkele minuten konden we onze weg weer vervolgen. We fietsten richting Ravenna en namen aldaar de tijd om de stad te bezichtigen. Bij de basiliek SAN Vitale moesten we entree betalen maar we mochten de fiets niet op het terrein zetten. Mooi niet , uiteindelijk is Jos alleen naar binnen gegaan en heb ik op de fietsen gepast. Hierna richting Classe gefietst en de route liep door een bos, lekker koel maar allemaal onverharde weg. Uiteindelijk kwamen we bij de delta van de Po, langs de vele kanaaltjes stonden een soort hut met aan de voorkant een gigantisch net dat men met een hefboom op kan halen en laten zakken. Snel waren we aan de Adriatische kust, het wad een aaneenschakeling van hotels en camping. Fietsen is daar niet prettig, steeds stoep op en af en omrijden. We hadden daar een camping moeten pakken maar waarschijnlijk hebben we een dorp gemist omdat het allemaal aan elkaar gebouwd is. We hadden de keuze, of terug fietsen of doorgaan naar de volgende camping. Voor de laatste mogelijkheid gekozen. Camping Ca ', Bastia gevonden maar op ons geroep, en bellen geen reactie. Doorgereden naar Savignano, daar bij een gezin geïnformeerd naar een B en B maar deze was er niet meer. Uiteindelijk maar in een hotel overnacht en 'avond gaan eten bij een pizzeria . Hierna. Lekker gaan slapen.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 30 Augustus 2018 - 21:12

Rene:

Er zijn zo van die dagen ;-(