Zaterdag 01-09-2018 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zaterdag 01-09-2018 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zaterdag 01-09-2018

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

02 September 2018 | Italië, Assisi

Vanmorgen in het campingwinkeltje enkele gebakjes gekocht, omdat we gisteren geen boodschappen meer gehaald hadden. Van de buren rechts van ons kopje koffie gekregen en kennis gemaakt; zij komen uit Eindhoven.
Vandaag willen we naar Perugia en dat blijkt een hele onderneming. De richting naar het westen wisten we, maar de borden langs de wegen verwijzen vaker naar de autoweg en niet voor ons als fietsende pelgrims. Dus zigzaggend naar de stad Perugia waar de laatste 3 km bergop waren en het zweet ons op de rug stond. Als beloning een kop koffie gedronken, voordat we de stad gaan verkennen.
Overal in de stad is het een gezellige drukte en op diverse pleinen staan tussen de terrasjes marktkramen, waar allerlei souvenirs te koop liggen.
In de dom nog snel een stempel gescoord voordat de deur op slot ging om 12.30 uur.
Naast het gerechtsgebouw bekeken, mooi houtwerk beschilderd met vele wapenschilden.
Op zoek naar even eetgelegenheid waar we binnen kunnen zitten ivm naderend onweer gerommel en komen bij een hamburger menu uit.
Oude stad kenmerkt zich door vele steegjes en pleinen op diverse hoogte verschillen. Dan bezoeken we de basiliek di San Pietro waar we eerst €5 moesten betalen, maar het meisje liet ons als pelgrims binnen. Van binnen ziet de basiliek erg prachtig uit, terwijl de buitenkant sober is, haast onderkomen. Bij het weggaan krijgen we nog een stempel en een boekje van de basiliek.
De terugweg gaan we via een andere route en blijkt achteraf korter te zijn, al moeten we onderweg enkele keren de goede weg vragen.
Terug op camping is het wassen van de kleren en douchen, dan bij de buren een wit wijntje achterover slaan en op naar de tent om te eten. De spaghetti carbonara smaakte prima en als afsluiter de fles witte wijn soldaat gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 03 September 2018 - 01:05

Ien:

Mooie tocht hebben jullie weer en leuk alle gezellige mensen die jullie ontmoeten!

• 03 September 2018 - 18:27

Bert:

Heei jullie twee, ook nog een uitstap naar Asisi? Als je toch in de buurt bent :-).
    Mooie tocht zo op de kaart te zien, ziet er in het echt natuurlijk nog veel mooier uit . In de verte kunnen jullie ook Monte Sibillini zien. Erg mooi en niet te doen met de fiets (in 2013 geweest).
    Nog veel fiets plezier en geniet van het italiaanse leven. Heel anders dan het spaanse !

• 05 September 2018 - 10:28

Henny:

Hallo heren,geen verslag meer?????