Zaterdag 08-09-2018 - Reisverslag uit Rome, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zaterdag 08-09-2018 - Reisverslag uit Rome, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zaterdag 08-09-2018

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

09 September 2018 | Italië, Rome

Na het ontbijt onze blog bijgewerkt en later de lunch op het voor ons inmiddels vertrouwd terras op de bank onder het afdak. Daarna hebben we onze spullen gesorteerd wat we zullen meenemen naar Rome en wat met de bagage door Soetens wordt opgehaald. De was binnen gehaald en met het service busje van de camping naar het stadje. Aldaar naar het kantoortje van de pelgrims gelopen. Omdat we niet meer per fiets naar Rome kunnen gaan, hebben we besloten om Assisi als eindpunt te benoemen. Er zijn twee Duitse pelgrims voor ons die vanuit Salzburg te voet naar Assisi hebben gelopen. Zij kregen ieder een certificaat.
Ook wij kregen een certificaat van onze fietstocht met de eindstempel van Franciscus. De man wees ons erop dat er om 18 uur een pelgrimsmis zou zijn.
We hebben nog in de onderkerk gelopen en nu beter kunnen bekijken, omdat de eerste keer een mis werd opgedragen. Via de bovenkerk kwamen we achter de kerk uit, waar een tentoonstelling was van de aardbeving in 1997 en was ook in drie-D te bekijken.
Nog door enkele staatjes gelopen, getraceerd op een ijsje, souveniertje gekocht en bij de bushalte nog iets gedronken, voordat het busje ons weer terug bracht naar de camping. Dit alles met een zeer aangepast tempo en stops, afhankelijk hoe Leon zich kon voortbewegen.
S' avonds zijn we voor de laatste keer op de camping gaan eten en in de tent was het laatste gedeelte ingericht voor de feestavond van de kinderen die meegedaan hadden aan de kindervakantiewerk week. Vanaf 20 uur kwamen kinderen en ouders binnen druppelen, zodat een uur later men kon gaan eten en drinken. Met pizza' s, friet, diverse Tappaas en weer pizza met liters bier en wijn, voor de kinderen limonade, werd er feest gevierd. Prachtig om te zien hoe verschillende kinderen zich amuseerden en ook die steeds terug liepen naar een van de ouders.
Ondertussen regende het flink en wij wachten totdat het droog was om terug te gaan naar de tent. Onze laatste nacht in de tent!

Verstuurd vanaf mijn iPad