Woensdag 24-05-2017 - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Woensdag 24-05-2017 - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Woensdag 24-05-2017

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

25 Mei 2017 | Duitsland, Nierstein

Het leek er even op dat het een zware dag zou worden omdat we wind tegen hadden en een slecht fietspad , maar het laatste veranderde snel en de wind draaide zodat de grote plaat er opging en met een vaartje van 25 km. Per uur " vlogen " langs de Rijn. Gelukkig hield Jos mij uit de wind. In Bacharach werd er koffie gedronken en genoten van de mooie vakwerkhuisjes. Hierna gestopt bij de Lorelei om een foto te maken.
In Sint Goar bij de toeristeninformatie een stempel gescoord . Het is moeilijk om deze in een kerk te krijgen daar er vaak niemand aanwezig is. Om 13.00 uur aangekomen in Ingelstein daarna in een bos onze lunch genuttigd. Het leek er op dat er regen zou komen, er waren forse donkere luchten maar gelukkig bleef het droog. In Nieder Olm een milchcaffee genuttigd. Dan vlak voor Wahlheimer hof een klimmetje van 10 % , dit niet in de gaten dus het was afzien. Om 17.30, na een afdaling van 4 km, kwamen we aan in Nierstein am Rijn. Aan de overkant zagen we een camping en nadat we nog wat proviand hadden ingeslagen namen we het veer naar de overkant. Het bleek een privé
Camping te zijn dus weer op zoek naar een volgende. We kregen wat adviezen maar ook bij deze varianten konden we niet terecht. Uiteindelijk kwamen we aan in Leeheim daar een schitterende camping aan een meer gevonden. Tent stond vlug en snel werden er contacten gelegd. Michel uit Doorn fietste een stuk van de Reitsma route en Helmuth stond er al een week en was een persoon met zijn eigen ideeën over het leven " altijd tegen de stroom ingaan want alleen op die wijze kom je bij de bron"
Jos regelde nog even wat stroom bij de achterburen, maar in eerste instantie lag de Hongaarse echtgenote wat dwars want de stroom was duur. Even reageerde Jos wat geprikkeld en bood 5 euro om de horloges op te laden maar mw bezweek snel voor de charmes van Jos en de belofte dat we een kaarsje in Rome zouden aansteken voor haar.
Hierna gaan eten, jagersnitzel met salade en 2 halve liters werden er genuttigd voor de prijs van 26 euro. Terug op de camping nog even genoten van een nachtegaal maar we moesten uiteindelijk de tent induiken omdat het begon te Jos was vanmorgen om 07.30 uur wakker, en om 08.00 uur aan het ontbijt in hotel der rother ochser. Na het nodige extra te hebben geconsumeerd en snel te hebben ingepakt vertrokken om 09.15 uur vanuit Rhens. Nog geprobeerd om een stempel aldaar te regelen mislukte ( niet in de kerk of gemeentehuis)
Hierna gaan eten, jagersnitzel met salade en 2 halve liters werden er genuttigd voor de prijs van 26 euro. Terug op de camping nog even genoten van een nachtegaal maar we moesten uiteindelijk de tent induiken omdat het begon te miezeren .

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 26 Mei 2017 - 07:45

Petra Van Eck:

volgens mij zuipen jullie te veel, tekst is ook al dubbel!

• 26 Mei 2017 - 10:34

Jos En Leon Vereck:

zo heren dat gaat goed!fiets ze weer vandaag en geniet ervan!!!

• 27 Mei 2017 - 18:29

Ger Dierx:

Wederom een erg leuk verhaal, niet erg dat het er dubbel op staat, goede voor mijn grijze hersencellen