Zondag 4 juni - Reisverslag uit Trente, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zondag 4 juni - Reisverslag uit Trente, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zondag 4 juni

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

06 Juni 2017 | Italië, Trente

Gisteravond gaan eten op de camping, nadat we eerst nog wat vocht hadden aangevuld met enkele rahdlers. We kozen voor de lasagne van het huis en voor de vitamines op,peil te houden een salade miste. Om het compleetste maken een halve liter huiswijn. Nou dit ging er wel in en d wijn smaakte zo goed Dat we nog een half litertje als aperitief namen. 2 tafels verder op zaten 2 echtparen die gezellig aan het kletsen waren en we meende te horen dat ze uit Limburg kwamen. Nadat onze buren weg waren schoven we een tafel door en in Jos sprak e inzet Limburgs aan. Het klikte meteen en we hadden de zelfde soort humor. Ze kwamen uit het Stein en Catsop . De stemming zat er meteen goed in en de derde halve liter wijn werd een feit. Ze vertelde over de vereniging nachtwacht de Beaker klepperman . Wiel regelde meteen 2 foto's en schreef er nog enkele leuke dingen op. Natuurlijk waren we weer de laatste inzet café en we spraken af dat we 's morgens bij hen konden ontbijten. Na een kort nachtje hadden we om 08.00 uur al alles ingepakt en haalde we ons ontbijt op. We kregen de bestelde broodjes en tomaten en zelfs d kaas waar zo moeilijk over gedaan werd ( Jos had de avond ervoor de oude dame wat streng aangesproken dat pelgrims goed moesten eten)
Na een heel gezellig ontbijt vertrokken we wat later dan gepland om 09.45 uur na Bozen. Wederom fietste langs de rivier op een super fietsenpad en met een vaartje van soms 30 km. per uur schoot het erg goed op. Vlakbij Neumarkt hebben geluncht en wel spaghetti carbonara. Een Belgische madam sprak ons aan en was hoogst verbaasd dat wij vanuit Nederland helemaal naar Rome fietsten. Ze wenste ons een goede reis. Appelplantages maken meer en meer plaats voor druiven ranken. Een local wielrenner informeerde of wij ook naar Trento moesten, hij wist een kortere weg en hier maakte wij dankbaar gebruik van. Aangekomen in Trento was het zoeken naar een slaapplaats/ camping maar er was een congres over economie in de stad dus er was geen plaats. Dus zelf opzoek naar een plaats. Even buiten de stad sprak een oudere man ons aan waar we heen wilde. We gaven uitleg en hij wist nog wel wat en we moesten hem maar volgen. Hij leek goed op d hoogte wat er zoal speelde in de stad en leek hier ook wel in vinger in de pap te hebben. 8 km. buiten de stad was een verwijzing naar een soort camping en Tino belde met het betreffende nummer, er was nog plaats, hij bracht ons naar een huis waar een kinderfeest aan de gang was en we mochten onze tent in een hoekje van de tuin opslaan. Verder gaf hij een goede tip welk restaurant erg goed was in Romagnano. Hierna hartelijk afscheid van hem genomen. Na het opzetten van de tent en een verfrissende douche te hebben genomen vertrokken we richting Trento om de stad te bezichtigen. Op een terras vlakbij de dom dronken we nog iets en bij het afrekenen moesten we 2 euro meer betalen dan er op de menukaart stond. De consumptie was volgens de serveerster van 400 cc naar 500 cc gestegen. Bij terug komst gaan eten in het geadviseerde restaurant en het klopte inderdaad dat het goed smullen was. Bij terug komst zaten er nog 2 mensen onder de overkapping, het bleken wederom Limburgers te zijn die uit Nuth en Borgharen kwamen en op motorvakantie waren. Hierna het bed ingedoken om morgen weer fris en fruitig te zijn.