Weerzien met Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Weerzien met Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Weerzien met Verona

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

23 Augustus 2018 | Italië, Verona

Woensdag 22-08-2018

Ons avontuur is weer begonnen, Hennie en Tine brachten ons naar Keulen alwaar we de trein zouden pakken. De h
Reis naar Keulen verliep vlotjes en we waren oprijd aanwezig. Dit kan je helaas niet van de de Duitse treinen zeggen. Vertraging liep op van 30 minuten naar 50 en uiteindelijk naar een uur. De fietsen met bagage in de trein krijgen is een hele klus!! Onze fietsen moesten we ophangen aan een haak met het voorwiel maar er hingen al een drietal fietsen die met vereende krachten opzij geduwd werden zodat we de onze ook kwijt konden. De eerste hindernis genomen.
We zaten in een coupe met 2 jongens die zich al lekker geïnstalleerd hadden en nu moesten schuiven. De bagagerekken konden net onze bagage handelen. Uiteindelijk in slaap gevallen en een aantal keren wakker te zijn geworden " stonden we om 06.00 uur op. Ont ijsje werd genuttigd en tegen 07.00 uur waren we in München. In een gesprek met de conducteur gaf deze aan dat de bus geen fietsen mee zou nemen en verder moesten we nog 3 x overstappen om in Verona te komen. We kregen de tip om in Kufstein overgestapten , dan hadden we een rechtstreekse verbinding. We zouden wel 2 uur moeten wachten maar dat hadden we er voorover. Uitgestapt in Kufstein en net dat de trein wilde wegrijden gaf de conducteur aan dat we al de volgend trein konden pakken. Zo gezegd zo gedaan maanduitkering verliep niet echt soepel . Ze deden moeilijk omdat de fietsen niet goed gereserveerd zouden zijn. We hielden ons Voorde domme en refereerde dat in onze optiek alles goedgebekt was. Er was plaats genoeg dus fietsen weer geparkeerd en bagage weer naar de coupe gesleept. Aangeschoven een jonge dame Elionra genaamd die uit Verona komt en nu op vakantie ging Haar ouders hadden een tijd in Nederland gewoond. Na een kort gesprekje zijn we een kop leut gaan drinken die er als koek in ging.
De treinreis verliep voorspoedig en om 13.20 uur waren we al in Verona.Meteen opzoek gegaan naar een camping die we als snel gevonden hadden. Opzetten van de tent was weer wennen, de routine was weg en het leven uit tassen is ook weer vreemd, weer wennen Waar alles zit.
Ik moest mijn paspoort geven en tot mijn grote schrik
kom ik er achter dat ik het paspoort van Tinie heb mee genomen I.p.v. De mijne. Weet nog niet of het grote problemen gaat opleveren als we de flixbus in moeten. Heb Tinie gevraagd om een foto van mijn paspoort op te sturen. hIerna de stad in gegaan en het was zeer warm en benauwd. Uiteindelijk in een kroegje terecht gekomen, la Grottino, de dame achter de bar sprak nauwelijks Engels maar met Limburgs en non-verbale communicatie kom je een heel eind. Kregen. 2 verschillende biertjes voorgeschoteld die er als zoete koek ingingen. Kregen van Poala zelf korting.
Nu net gedouched en gaan zo een vorkje prikken.

• 23 Augustus 2018 - 22:32

Ien:

Al meteen een mooi verhaal! Geweldig ook om Tinie's paspoort mee te nemen! Voor morgen een mooie tocht toegewenst!

• 24 Augustus 2018 - 06:07

Bert:

Man man man, wat een gedoe. Die Deutsche Grundlichheit wahr dus even zoek ‘-) Tiny’s paspoort.....tja dat wordt hoofdharen laten groeien en de rest afscheren :-).
    Succes met de etappe van vandaag, geniet !!

• 24 Augustus 2018 - 07:57

Petra Van Eck:

Amai

• 24 Augustus 2018 - 08:08

Lilian:

Maar Jos toch!!

• 24 Augustus 2018 - 08:12

Rene:

zoals bovenstaand al werd genoemd is de Deutsche grundlichkeit al een aantal jaren zoek... ik ben eens benieuwd hoe het met paspoort gaat aflopen, ik begin me nu al te verheugen op de smakelijke verhalen... mannen een fijne tocht!

• 24 Augustus 2018 - 09:23

Tinie:

Leonneke Leonneke toch. Veel plezier

• 24 Augustus 2018 - 22:08

Ben En Christiane:

He de mannen nog maar juist vertrokken en jullie verhaal,is al hilarisch.
    Geweldig...Leon succes met het paspoort van Tinie he