23-05-2017 - Reisverslag uit Rhens, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu 23-05-2017 - Reisverslag uit Rhens, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

23-05-2017

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

23 Mei 2017 | Duitsland, Rhens

23-05-2017

De tweede dag van onze reis begon al vroeg. Rond 05.30!uur was ik al wakker van het gekwetter van de vogels en Jos deed zijn ogen al om 07.00 uur open. Even nog wat verder wakker worden en toen meteen aan de slag. De routine van twee jaar geleden was er nog niet maar na rustig te hebben ontbeten en ons boeltje weer te pakken vertrokken we om 09.45 uur richting Rheinbach. Aldaar aangekomen scoorde we onze eerste stempel in de kerk van Sint Maarten. Een aardige heer op leeftijd wilde ons met zijn fiets wel naar Meckenheim brengen omdat hij een kortere weg wist, hij hielp ons een stuk op weg zodat we ons doel weer snel bereikte. Het weer zat wel mee, lekker warm, wat bewolkt en de wind nu eens in ons voordeel. In Remagen de Apollinaris kerk bezocht. Van buiten leek hij gigantisch groot maar bleek klein van binnen. Van een Nederlandse Non kregen we onze tweede stempel en met de de boodschap dat we veel zegeningen zouden krijgen voor onderweg vertrokken we weer richting Rijn. We stonden even stil bij de oude restanten van de brugpijlers die waren overgebleven uit de tweede wereldoorlog. Het fietspad langs de Rijn was een crime, zeer slecht op plaatsen en voor sommige oude, fietsende Duitsers kan je het nooit goed doen. Bel je, dan schelden ze
en als je niet belt idem.
In Koblenz aangekomen verreden we ons, we fietsten i.p.v. Langs de Rijn, langs de Moezel. Op advies van een oudere heer, moesten we een voetgangersbrug over de stuw, maar met ruim 24 kg. bagage was dit geen makkie om de trappen op te komen, maar gelukkig kregen we hulp van een jonge dame die meehielp met duwen. De bedoeling was om achter Koblenz te gaan kamperen maar Jos had zich vergist in de symbolen, dus geen camping maar een luxueus hotel Roter Ochse in Rhens. Na een uitgebreide douche, kleding wassen zijn we een hapje gaan eten en aansluitend een stadswandeling gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 24 Mei 2017 - 07:32

Henny Van Eck:

hai jongens,zo te lezen gaat het goed,groetjes ga zo door.

• 24 Mei 2017 - 08:57

Tinie:

Na zo'n luxe overnachting de beentjes weer los trappen.

• 24 Mei 2017 - 11:05

Petra Van Eck:

Zo, zo, de eerste dure overnachting gescoord? Was al een enerverende dag met al die geestelijken en duwende dames!

• 24 Mei 2017 - 20:27

Ien:

Ha, ha heerlijk een hotelletje! Doen jullie goed! :)

• 26 Mei 2017 - 23:34

Colette:

Prachtig Leon , geniet r maar lekker van onderweg
    Groetjes van Joost en Colette

• 28 Mei 2017 - 01:18

Philip Scheepers:

Prachtig jongens, doe zo verder. Het blijft fijn om te lezen.