Donderdag 25-05-2017 - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Donderdag 25-05-2017 - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Donderdag 25-05-2017

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

25 Mei 2017 | Duitsland, Heidelberg

Onze vierde dag al.
Ik was vanmorgen al vroeg wakker en maakte een foto van de slapende Jos. Hierna opgestaan en naar het meer gelopen, het was prachtig, de oppervlakte was spiegelglad en de vogels floten en kwetterde er op los. Jos om 07.30 uur gewekt en samen met Helmuth onder de overkapping gegeten. Vandaag wat laat weg en na uitgebreid afscheid te hebben genomen van onze achterburen en vele zegeningen voor onderweg te hebben gekregen, vertrokken we weer . Wederom getracht om een stempel in een kerk te krijgen maar dit mislukte ook weer. Vandaag wederom veel slechte fietspaden zodat de fietsen het flink op hun donder kregen. De Fietsna igatie konden we niet gebruiken daar de route niet overeen kwam met het boekje . Hierdoor verloren we veel tijd met het zoeken van juiste weg. Veel Duitsers waren erg behulpzaam maar waren vaak ook niet op de goede hoogte dus er werd werd heen en weer gecrost. Uit pure armoede wederom een stempel in een toeristenbureau gescoord. Uiteindelijk kregen we een goede tip van een Duitser om voor Heidelberg niet over de brug te gaan, naar de camping maar voor de Neckar te fietsen. Dan was het gemakkelijker rijden ivm het auto verkeer en hadden we een mooi uitzicht op het kasteel aan de andere oever.
Daar aan de oever aangekomen lagen er stapels mensen langs de oever op de grasweide te zonnen, te knuffelen of actief met een bal. Op het fietspad was er geen doorkomen aan en reden we op de weg verder richting camping waar we rond 16.45uur aankwamen.
Plek uit gezocht, tent op, matras, slaapzak en kussen erin, douchen en fietskleding wassen. Jos had ondertussen een waslijn gespannen van tent tot houten schraag. Dan ging Jos zich douchen en schreven ons verslag van gisteren onder genot van een flinke pint bier.
Tegen 19.45 uur op de fiets en via de stuw naar het Italiaanse restaurant aan de overkant van de Neckar. Aldaar heerlijk pizza gegeten.
Rond 21uur weer terug op camping en dit verslag gemaakt
Morgen weer verder, maar eerst naar Heidelberg voordelen stempel, het liefst van de H. Geest kerk.

Verstuurd vanaf mijn iPaau

• 27 Mei 2017 - 18:32

Ger Dierx:

Mooi avontuur!

• 28 Mei 2017 - 08:59

Koos:

Hoi Jos & Leon
    Het is erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Zo te lezen gaat het goed behoudens de stempels dan...we wensen jullie een voorspoedig vervolg. Veel groeten Nicole & Koos

• 30 Mei 2017 - 01:23

Rene De Fouw:

Keep on rocking boys, hoeveel km leggen jullie gemiddeld per dag af