Vrijdag 26 mei - Reisverslag uit Durlach, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Vrijdag 26 mei - Reisverslag uit Durlach, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Vrijdag 26 mei

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

29 Mei 2017 | Duitsland, Durlach

Vannacht heeft Leon goede geslapen en stonden we rond 7 uur op en bij de receptie waren geen extra broodjes. Dus hadden we elk een belegd broodje en dronken we koffie erbij. Aan een ander tafeltje zat een Nederlander die vertelde in 4weken naar zuid Italië te fietsen en elke dag 125 tot 150 km te fietsen! Grootspraak
Na de koffie de spullen bij elkaar en na 9.20 uur op weg naar Karlsruhe.
Weer goed fietsweer, zon en wind in de rug. Op een gegeven moment tot drie keer de weg zoek om over de autoweg te komen, bleek even verder dat er een bord stond!
Even voor 12uur in St. Leon waar we in een supermarkt inkopen deden en naastgelegen een bakkerij. Enkele broodjes gekocht en konden daar ook koffie drinken; dit moment gekozen om te lunchen.
Om 12.30uur op de fiets richting Kirrlach, door weer bosrijk gebied, wat ons koelte verschafte. Naar Buchsal foutje met de Garmin en dan de juiste richting gekregen van een dame. Bij een klein cafeetje pauze en door naar Karlsruhe en daar al inkopen gedaan. Camping AZUR is onze bestemming voor 22 euro.
Midden op het grasveld de tent opgezet en de dagelijkse was gedaan.
Bij restaurant Ober Muhle gaan eten en Ulla bediende ons. Zij schreef op verzoek van Jos een stukje in zijn logboek.
Terug op camping naar de camper van Lieve en Sus gaan kijken, geheel nieuw en prachtig. Onder de luifel nog gediscussieerd onder genot van meerdere gazen wijn om uiteindelijk onze apparaten aan te sluiten in hun home.
Afscheid genomen met een poen op z'n Limburgs, met de belofte voor hun in Rome een kaarsje aan te steken.

Verstuurd vanaf mijn

• 29 Mei 2017 - 21:51

Ien:

Mooi toch zoveel mensen ontmoeten! Leuk om te lezen, fijne reis!

• 30 Mei 2017 - 08:41

Petra Van Eck:

Leuk!
    Vandaag eens geen bier.
    En zo te horen moeten jullie al aardig wat kaarsjes aansteken in Rome. Volgens mij zijn ze daar heel duur! Ik zou maar vast wat van die rooie Duitse Kerkhof kaarsen inslaan.