Zondag zondag 28 mei - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zondag zondag 28 mei - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zondag zondag 28 mei

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

29 Mei 2017 | Duitsland, Tübingen

Vanmorgen eindelijk kunnen uitslapen en Leon was iets eerder wakker. Blijkt dat de wekker op 7 uur staat en we eigenlijk klaar wakker zijn.
Eigenlijk ons dagelijks ritme en van de nood een deugd gemaakt; opgestaan en onze fietskleding van gisteren gewassen en opgehangen. Het zou vandaag warm worden, goed voor onze was. Aan de picknick tafel ontbeten.
Onze attributen bij de receptie opgehaald, fietsen ontdaan van het stof en richting Altstadt om een stempel te scoren bij de Johannes kerk. Niemand daar.
Dan maar naar het verkeersbureau voor een stempel. Is pas om 11 uur open.
Door het plantanen eiland gelopen; bomen staan nog schril in het blad en diverse bomen zijn met staal kabels met elkaar verbonden ( ondersteuning).
Op terras en over de Neckar kwamen de activiteiten langzaam op gang. Soort punters boten, roeiboten, waterfietsen, peddelbord en vlot met zonnescherm voeren voorbij.
Na 11 uur bij het VVV en kregen hier 2 stempels, een van Tubingen Jacobsschelp en een van t verkehrverein en nog info van twee fietsenmakers. Beiden zijn morgenvroeg om 9. 30 en 10 uur open.
De Altstadt ingelopen en terras bij de Krumme Brucke salade gegeten, waar we aan tafel van een oudere dame mochten aanschuiven. Uiteindelijk ontstond er een gesprek dat zij in een soort aanleunwoning woont en nog vrijwilligerswerk deed.
Na de salade nog enkele kerken gezocht voor een stempel en in de Johannus kerk was net een doop van 2 kinderen afgelopen; maar ook hier geen stempel.
Terug naar ons terras en een radler besteld; veels te warm om te bewegen of zelfs rond te lopen. Dan maar van de nood een deugd gemaakt en een vormstudie gemaakt van iedereen die langs kwam. Zo heeft het warme weer toch zijn voordeel
Daarna heel rustig naar onze fietsen ( ze stonden er nog) en rustig naar de camping en aldaar op het terras van het restaurant achter een groot glas radler.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 29 Mei 2017 - 21:32

Tinie:

Een vormstukken van iedereen die langs kwam? Geweldig omschreven haha. Hier was het ook erg warm en onder het genot van een radler in de luierhangstoel naar de vormstukken van de kois gekeken.
    Goed bezig mannen.