Maandag 29 mei - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Maandag 29 mei - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Maandag 29 mei

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

29 Mei 2017 | Duitsland, Sigmaringen

We waren vanmorgen al vroeg wakker en bijna automatisch werden de spullen ingepakt. De broodjes arriveerde om 08.00 uur en Jos ging de broodjes halen en ik zorgde voor het gekookt water voor de bouillon. Samen met een Duitse dame, die vanuit Kiel Noord Duitsland naar Zwitserland fietste hebben we ontbeten. Hierna de spullen op de fiets en richting Tubingen stad vertrokken om onze fietsen in orde te maken. We waren net op tijd, daar want het liep storm bij de werkplaats van de zaak. Eerst werd de fiets van Jos onder handen genomen en het bleek dat de derailleur scheef zat. Door iemand anders werd mijn fiets nagekeken hij kwam met een scenario dat de reparatie zeker een uur in beslag zou nemen, want er moest een ring bij het voorblad gemonteerd worden om de scholingen van klein naar groot soepel te Laren verlopen. De monteur die de fiets van Jos gerepareerd had, haalde mijn fiets op en na 15 minuten kwam hij retour. Er had blijkbaar iets scheef gezeten ( mogelijk dat mijn ketting er even was afgelopen ) en hij had het problemen dus snel opgelost. Even na 10 uur vertrokken we richting Gomaringen, dit verliep nog redelijk makkelijk maar snel kregen we vals plat voor onze kiezen en ook nog 4 Km omgefietst maar uiteindelijk kwamen in Nehem weer op de route. Achter Mossingen begon de klim naar de schwabische Alp. Halverwege bij een tankstation een kop koffie en breezel koek gegeten die door de dame achter de klasse nog eens goed van boter werd voorzien. In Melchingen werd de top bereikt (op 737meter) daar maar weer eens geprobeerd om een stempel in een kerk te krijgen maar wederom was er niemand aanwezig ( was wel een hele mooie kerk). Toen we weg wilde rijden begon het te onweren en flink te regenen . Bij een winkel gaan schuilen en meteen wat fruit en cola gekocht. Een praatje met een local gemaakt die in het verre verleden ook verschillende fietstochten gemaakt had, hij was moeilijk te volgen door zijn apart accent. Na de bui weer op de fiets geklommen en vaart gemaakt naar Sigmaringen aan de Donau. De vaart zat er weer goed in dat de fietspaden goed waren en het licht naar onder liep. Maar het werd helaas afgewisseld door deels onverharde fietspaden met grit waar je heel allert moest blijven om niet onderuit te gaan. Na een omweg in Sigmaringen nog wat proviant ingeslagen en rond 17.00 uur arriveerde we op de camping. We kregen een plaats toegewezen bij de " leute de rente haben en ruhig sind" nog even van plaats geswitcht daar er geen haring in de grond geslagen kon worden. Na het routinematig tent opbouwen, douchen en wassen richting restaurant vertrokken en ons te goed gedaan aan 2 halve liters bier en een speciale hamburger..
Morgen willen we tot Hirschlatt fietsen om meer tijd aan de Bodensee te hebben.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 30 Mei 2017 - 00:25

Christiane En Ben:

Als we jullie verslagen lezen komt er steeds een glimlach op ons gezicht! Jullie zijn goed bezig mannen.... Toch plezant he het onderweg zijn, geniet er nog van
    Grtz,