Vrijdag 02 junii - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Vrijdag 02 junii - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Vrijdag 02 junii

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

02 Juni 2017 | Italië, Prad am Stilfserjoch

Ondanks ons voornemen om wat uit te slapen stonden we toch al om 07.00 uur op, rustig aangedaan en een deel van onze spullen ingepakt voordat we gingen ontbijten. Klara had een heerlijk ontbijtje voor ons gemaakt met heerlijke koffie, broodjes en beleg. En dat ging er wel in!
Na afscheid te hebben genomen zaten we al om 09.00 uur op de fiets richting reschenpass. Bij Pfunds begon de klim met vals plat en we passeerde ergens de Zwitserse grens. Bij grenspost Martina begon het echte werk met 11 haarspeld bochten en een steigingspersentage van 7% gedurende 6 Km. Tussendoor kwamen er soms nog wat stijlere stukken. Bij de Norbertshohe kwamen we uit op 1445 hoogte. Hierna een korte , stijle afdaling naar Nauders alwaar gebak en cola genuttigd hebben om wat suikers binnen te krijgen. Hierna weer verder geklommen naar de Oostenrijkse en Italiaanse grens. Vreemd genoeg waren plotseling aan een meer zodat we ongemerkt de top hadden gepasseerd. Bij Reschen toch nog eens geprobeerd om een stempel in een kerk te krijgen maar helaas, weer niet gelukt. Langs het meer stond een koude wind, het was wel even afzien daar. We kwamen langs een deel van het meer waar het oude dorp onder water verdwenen is, alleen de kerk steek fier boven het water uit. Vreemd genoeg leek het waterpeil erg laag te staan.
De route langs het meer was zwaar daar het weer eens een grindpad was.
Toen we het meer voorbij waren kregen we een Schitterende afdaling langs een geasfalteerd fietspad en soms met een vaart van 50 km vlogen we naar onderen. Onderweg een koffie gedronken en daarna richting Prad gefietst, daar snel een camping gevonden. Het is wel wennen aan de prijzen want een overnachting kost ons 33.90 en waren de goedkoopste plaatsen. Tent stond vlug, ,wederom een wasje gedaan.
Renee, we hebben je commentaar serieus genomen en zijn braaf aan de Rahdler gegaan. Maar met tegenzin want we zijn erg milieu bewust en lopen deels op alcohol om het millieubeweging sparen.
Dadelijk gaan we de stad In om een hapje te eten. Taaltje is wel weer even wennen, maar met Duits kunnen we ons nog goed redden.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 02 Juni 2017 - 18:55

Tinie:

Mannen wat jammer dat jullie die stempels mis lopen. Super gefietst met al die haarspeldbochten. Arri viderci

• 02 Juni 2017 - 20:43

Francis:

He toppers, gaat super zo te horen, ga zo door!

Maak anders een leuke foto van de kerk waar je geen stempel kunt krijgen en plak die in jullie dossier,

Trap ze, veel plezier

Lisette & Francis

• 02 Juni 2017 - 22:11

Ien:

Hoeveel wasjes doen jullie? Poehpoehstinkiewinkiezeker! :)