Zaterdag 3 juni - Reisverslag uit Vilpiano, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 juni - Reisverslag uit Vilpiano, Italië van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 juni

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

03 Juni 2017 | Italië, Vilpiano

Zaterdag 3 juni

Ik was vanmorgen al erg vroeg wakker door zeer harde knallen die ik niet kon thuis brengen. Het schoot even door mijn hoofd dat een of ander terrorist met een jachtgeweer door tenten aan het schieten was ( knallen kwamen vanuit het stadje waar ook een camping lag) gelukkig was dit vals alarm maar niemand kon mij later vertellen waar het nu vandaan was gekomen. Om 07.00 uur Jos gewekt, en binnen 2 uur stonden we al weer op het punt te vertrekken. Eerst naar de apotheek gegaan om omeprazol voor Jos te kopen en hierna richting Merano vertrokken. We hadden de wind flink tegen maar gelukkig ging het bergafwaarts en Jos gaf gaaz op de pony en met een vaart van 25 km. per uur ging het oostwaarts. Het fietspad was een soort fietssnelweg dus we schoten gigantisch op. Nadeel was dat er weinig te zien was. Bijna het hele dal werd gebruikt voor fruitteler m.n. appels. Wel hebben we een rails gezien die een zeer stijle berg opging, volgens het routeboekje werd dit gebruikt voor het vervoer van marmer in vroegere tijden. Tijdens een eetpauze even contact gehad met een Italiaan, deze vertelde dat in onze stopplaats een goede pizzaria was en een kleine supermarkt, toen wij echter Vilpiano inreden bleek deze supermarkt gesloten te zijn.
Nadat we onze tent hadden opgezet geïnformeerd of wij broodjes konden bestellen , de oudere dame die in het restaurant stond deed erg moeilijk, .brood kon besteld werden maar op mijn vraag of ze voor morgenvroeg voor ons een stukje kaas overhad antwoordde ze ontkennend, we moesten maar boodschappen gaan doen want de winkels waren nog open. Uitgelegd dat we met de fiets waren, hierna reageerde ze wat gematigder en kon er bij godsgratie ,2 tomaten af voor op het brood. Jos had ,bij een Duitse gezin geregeld dat we morgenvroeg wat beleg kregen.
René, we zitten weer braaf aan de Radler!
En voor Cristiana en Ben, een fijne en goede fietstocht daar in het noorden boven Duitsland!
Misschien nog verdoemenswaardig is dat we nog steeds geen langebroek aan hebben gehad. Hier boven de 30 graden, stevig windje op dit moment, goede omstandigheden om de was droog te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 03 Juni 2017 - 20:11

Broer :

Hey mannen , als dit zo door gaat moeten jullie nog 1 week in Rome verblijven.
    volgende keer minder bagage en zelf stokbrood met kaas mee nemen.

Groetjes Broer

• 03 Juni 2017 - 23:26

Bert:

Tja niet bij alle Italiaanse mamma's, kun je aanschuiven. Die knal heeft misschien te maken met ; Festa della Repubblica
    Datum: vrijdag 2 juni 2017
    Land / gebied: Italië
    Soort: Nationale feestdag, Constitutioneel (Militair feest). Of gewoon een afrekening bij de mafioso

• 04 Juni 2017 - 01:00

Leny:

Als de mama's niet meewerken dan bij de campacina aankloppen voor een lekker maal.

• 06 Juni 2017 - 00:13

Nicole & Koos:

Hoi Leon en Jos, hij blijft erg leuk jullie op deze wijze te volgen.
    Toch hard werken elke dag. Respect. Succes met het vervolg.

• 06 Juni 2017 - 08:39

Christiane En Ben:

Bedankt he mannen...
    Zeg mannen met het busje de pas over?? Zijn we wel niet gewoon van juliie he