Dag 3 - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

21 Mei 2015 | Frankrijk, Dun-sur-Meuse

Om 07.45 uur opgestaan ook al was Jos nog niet echt fit. Na een lekker ontbijt om 09.45 uur vertrokken richting Orval en daar kregen we een afdaling voor de kiezen van 13 procent, het zeer slechte wegdek en het feit dat het regende maakte het extra moeilijk. Er niet voor gekozen de Abdij te bezichtigen maar als troost een kop koffie met vlaai.Na en half uur passeerde we de Franse grens en gingen richting Montmedy. Daar een mooie citadel bezichtigd en een hapje gegeten. Onderweg een basiliek
Bezocht waar Jos zijn fiets tegen een brievenbus zette. Een stokoude fransoos was hier niet gelukkig mee en liet dat duidelijk merken. Gelukkig begon het te hagelen zodat hij weer snel naar binnen ging. Om 17.00 uur aangekomen in Dun sur meuse, Jos wilde doorrijden maar na enig aandringen mijnerzijds met als argument dat we de voorgaande dagen problemen hadden met het vinden van een slaapplaats daar een b&b genomen. Het bleek van een Nederlands stel te zijn en na een ontvangstdrankje lekker gaan douchen. Hierna de stad verkend en na een flinke klim van een oud kerkje en uitzicht over de stad genoten.
Ondanks een paar buien was het wel een stuk prettiger fietsen zonder al te veel tegenwind.

• 21 Mei 2015 - 06:58

Ger:

succes nu de tocht 'en France' begint!

• 21 Mei 2015 - 07:04

Ien:

In 3 dagen al veel gezien! Een mooie goede dag toegewenst!

• 21 Mei 2015 - 07:39

Bert:

Jammer van het iets minder goede weer, maar de Franse zon lonkt. Succes vandaag en bij het ontbijt oui, oui, broodje brie.

• 21 Mei 2015 - 10:34

Jos En Leon Vereck:

Ja Josje doe maar rustig aan ,jullie hebben tijd genoeg en op tijd een slaapplaatsje zoeken voorkomt een hoop stress,en jullie hebben vakantie,toch?????????

• 21 Mei 2015 - 10:35

Jos En Leon Vereck:

Leon hou hem maar een beetje kort,heeft hij vaak nodig.groetjes

• 21 Mei 2015 - 10:44

Leike Van De Cremer:

Waarom hebben jullie eigenlijk dit veel besproken tent op jullie fietsen liggen??. Trouwens Leon, in Frankrijk hebben ze ook tomaten dus ook tomatensap. Als je niet tegen alcohol kan is dit je alternatief toch.

• 21 Mei 2015 - 10:46

Leike Van De Cremer:

Trouwens, die Kl..... Fransen hebben geen zon, die is van ons allemaal.

• 21 Mei 2015 - 12:39

Tinie:

Mannen rustig aan jullie hebben nog een hele weg te gaan, geniet.

• 21 Mei 2015 - 19:01

Fred En Carla Tassie:

Goeie reis Leon en Jos natuurlijk. Knap hoor, ik hoop dat het wat lekkerder weer wordt

• 21 Mei 2015 - 20:27

Hedy:

Succes Oompie! Doe je maar 1 keer in je leven dus snuif alle indrukken op en leef in het moment!