Zondag 24 mei - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zondag 24 mei - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zondag 24 mei

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

25 Mei 2015 | Frankrijk, Vézelay

Zondag 24-05-2015
Vanmorgen het lekker rustig aangedaan en genoten van ons ontbijt. Na nog wat inkopen te hebben gedaan vertrokken we rond 11.00 uur richting Auxerre. Meteen na de camping kregen we een kort venijjdige klim. Problemen met mijn versnellingen maakte het extra moeilijk.
Om 12.00 uur aankomst in Auxerre, een prachtig stad !!! Na wat te hebben rond gekeken fietsten we naar de kathedraal om een stempel te halen. Tot onze grootste verbazing stond het kerkplein vol met mensen, een bisschop had de mis gedaan en stond nu op het plein. In de kathedraal was geen stempel te krijgen en Jos trok zijn stoute schoenen aan en stapte op de bisschop af met de vraag of deze niets voor hem kon betekenen. De goede man heeft natuurlijk geen stempels bij zich maar was bereid om een handtekening te zetten en zo geschiede. Om te bewijze dat het allemaal klopte werden we nog samen met de goede man op de foto gezet ( was wel een dure foto volgens de bisschop maar het antwoord dat wij maar arme pelgrims waren nam hij genoege mee.) om toch ergens een stempel te scoren werd een andere kerk bezocht waar wij uiteindelijk in een binnenplaats belande waar iets gaande was( iedereen netjes gekleed en wij in onze fietskleding, tijdens het nuttige van een salade werden wij aangesproken door een dame waarom wij daar in onze fietskleding zaten. De Mw. Die ons getipt had dat we daar konden eten vertelde dat wij uit Nederland kwamen en daarmee was alles ok.
Het bleek een literaire bijeenkomst te zijn en er waren verschillende buitenlandse schrijvers aanwezig . Jos vertelde dat hij volgende jaar zijn dagboek wilde publiceren en of hij dan ook een uitnodiging kon verwachten.
Het was ruim na 14.00 uur toen we richting Vezelay fietsten.
We fietsten langs de kanalen van Nevers met zijn vele sluisjes en boten op het water. Even voor Vezelay passeerde we Petra en André weer. Vezelay is een prachtig versterking plaatsje en staat op wereld erfgoed lijst maar om er te komen moet er behoorlijk geklommen worden. Tent snel opgezet en wie stond er plotseling voor onze neus? Werner, diens broer was hem komen opzoeken zodat hij hier was blijven hangen. De stad werd bezocht nadat we gegeten hadden en een te duur pilsje hadden gedronken (7,50 euro)
Hierna Werner en zijn fam. Opgezocht en tegen 23.30 uur gaan slapen.

• 25 Mei 2015 - 09:19

Ricky:

Hey Jos en Leon,

Super om jullie te volgen, zou mee willen fietsen....
    Doe rustig aan, jullie hebben alle tijd en geniet!

Bert & Ricky

• 25 Mei 2015 - 09:54

Tinie:

Wat een leuk verslag en dan op de foto met de bisschop. Geweldig wederom een ervaring om nooit te vergeten. Foto's! !!!!

• 25 Mei 2015 - 13:33

Phil:

Prachtig! Een week onderweg en al met de bisschop op de foto. Echte pelgrims. Succes verder en veel plezier nog.

• 25 Mei 2015 - 15:21

Niek:

Hoi Leon en Jos.

Hoe is het met jullie reis.

Nog geen zit of spierpijn.

Volgens jullie verslagen heeft Jos wat moeite met zijn versnellingen.
    Laten nakijken, het kan zijn dat de versnelling wat bijgesteld moet worden.

Verder veel plezier en goed weer.
    Regen is maar niks.

Groeten Niek

• 25 Mei 2015 - 22:36

Frans:

Net terug uit Santiago vandaag geboeid jullie reisverslagen gelezen. Bravoureus en meeslepend ! Sportief en Bourgondisch ! Heel veel succes enne...buen Camino !!!

• 26 Mei 2015 - 09:27

Petra Van Eck:

Hoi allebei,

Ik heb net met veel genoegen het verslag van zondag gelezen, nu snap ik ook wat die bisschop op de foto deed.
    Veel fietsplezier vandaag weer, inmiddels dinsdag!

Groetjes Petra

• 26 Mei 2015 - 20:38

Anja:

Hee Jos en Leon,
    Wat een leuke verhalen! Ik geloof niet dat mijn vorige bericht jullie bereikt heeft, lees t nergens terug. Hoedanook zolang jullie niet te veel verdwalen..........veel plezier onderweg!
    Wij ploeteren verder op t werk.
    Groetjes, Anja