dinsdag 02-07-2015 - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu dinsdag 02-07-2015 - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

dinsdag 02-07-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

02 Juni 2015 | Frankrijk, Moissac

Vandaag is de planning het rustiger aan te doen, wat tot 12 uur ook lukt. We gaan de stad in om in de kathedraal van Cahors een tampon te halen. Echter niemand te zien, wel een organist te horen, die flink de toetsen aan sloeg. Buiten ontmoeten we een echtpaar uit Roermond die de route enkele jaren geleden gelopen hebben. Zij wezen ons de weg naar een klein gebouwtje bij de nieuwe brug waar een grote schelp hangt. Aldaar kregen we als eersten vandaag een tampon!
Verder naar de beroemde Pont Valentre, de brug met de 3 torens, een van de mooiste verdedigingsbruggen van Europa.
De fiets op en vandaag is de route vrij vlak voor Franse begrippen. Het landschap wisseld zich af met velden mais, zonnebloemen, diverse granen en graslanden, gemaaid en gedroogd om tot hooibalen gerold te worden. De lucht ruikt naar al deze gewassen onder een fel schijnende zon.
Uiteraard een stop weer net na 14 uur, waardoor we de platte de jour weer eens misten en de keuze op een frisse salade kwam!
De pauze is al snel weer een uurtje lekker op het terras in de schaduw en dan weer verder.
Uiteindelijk in Moissac aangekomen, tent opzetten, kleren wassen ivm onze aroma's en dan zelf onder de douche.
Dan de dagelijkse berichten naar het thuisfront en het blog! Wetende dat morgen weer een geweldige dag ons staat te wachten met zeker weer leuke ontmoetingen!

• 02 Juni 2015 - 23:44

Ien:

Wat mooi beschreven, het landschap! Slaap lekker en een dag met mooie ontmoetingen toegewenst!

• 03 Juni 2015 - 07:40

Bert:

De verhalen, de ontmoetingen en het landschap worden steeds kleurrijker. Mooi om te lezen. Mannen, succes vandaag.

• 03 Juni 2015 - 08:23

Lisette:

Erg leuk om steeds jullie geweldige avonturen te lezen.Heel veel plezier weer vandaag.
    groetjes van ons allen.

• 03 Juni 2015 - 10:03

Petra Van Eck:

Hoi,

In gedachten zie ik de door jullie beschreven velden al voor me en hoor ik de stilte...

Maar ik haal mijn tampons gewoon bij de drogist!

• 03 Juni 2015 - 19:44

Pelgrim Werner:

Hallo mannen ...

leuk om te lezen dat het jullie zo goed vergaat. Cahors was idd een leuke stad en er komt Julie nog veel moois tegemoet. Ik heb een rustdag in Oloron ingelast ... ook wel leuk.

Groetjes Werner

• 04 Juni 2015 - 16:49

Lilian:

geweldig goed bezig!
    Geniet ervan.
    Groeten en succes van je collega's

• 04 Juni 2015 - 19:18

Jan:

Goed te lezen wat jullie in de maand juli al meemaken: jullie zijn de tijd ver vooruit door de vele indrukken die jullie opdoen! Ga vooral zo door en geniet van alles.