Vrijdag 05-06-2015 - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Vrijdag 05-06-2015 - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Vrijdag 05-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

05 Juni 2015 | Frankrijk, Lourdes

Vanmorgen in een huisje ontbeten, was door collega's Compostela lopers al vroeg verlaten en konden wij aan tafel ons ontbijt nuttigen.
Bij het inpakken komt Leon erachter dat zijn spanband er niet meer is, paniek in een glas water! Dus alles nagekeken, zelfs mijn fietstassen werden gecontroleerd. Uiteindelijk gaat Leon naar het toeristenbureau vragen waar hij een kan kopen. Komt terug en geen resultaat. Dan van Albert een stuk touw en hup op weg. Sleutel terug gebracht bij het toeristenbureau en 3 huizen verder ziet Jos bij de supermarkt een trolley buiten staan met rode spanbanden. Gaat de winkel binnen en legt met gebaren en dialect praten uit dat we graag zo'n band willen. Dame achter de kassa begreep het uiteindelijk en werd de spanband bevestigd aan Leons bagagedrager.
Verder samen op pad richting Luquet. Daar afscheid van Albert genomen, die route 6a verder volgt en wij gaan richting Lourdes. Rond 13 uur in Pontacq bij een pasta-pizza gestopt en gegeten, eten laten zakken en rond 14.30 uur weer door naar Lourdes, rustig aan.
Rond 16 uur aangekomen op de camping Du Loup, even voorbij het heiligdom met grot.
Momenteel valt er regen en koelt het heerlijk af.
Dadelijk het stadje in en gaan we de lichtprocessie aanschouwen.

• 06 Juni 2015 - 08:24

Anneke:

Hay Leon en Jos. Hier weer even een aanmoediging van mij. Blij dat alles nog goed verloopt. Nog heel veel succes kilometers.

• 07 Juni 2015 - 19:35

Broer:

Hallo Leon en Jos, super om te lezen dat alles ? goed verloopt op jullie rein. Spanje komt in zicht en nu komen bij mij ook de kriebels weer naar boven. De tent kunnen jullie wel terug sturen want er zijn bijna of geen campings waar jullie kunnen overnachten. In Roncesvalles is het moeite om even het klooster te bezoeken waar de pelgrims overnachten die te voet zijn. voordien eerst maar eens 20 km. bergop en dan 3 km een gevaarlijk helling naar beneden vanuit JPDP. Ik neem aan dat jullie tot Logrono fietsen ? veel plezier in Spanje.
    Buen Camino peregrinos.