Maandag 08-06-2015 - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Maandag 08-06-2015 - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Maandag 08-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

08 Juni 2015 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Gisteravond nog lekker gaan uit eten en wederom kwamen we enkele bekende tegen en wel Cristianne en Ben. Deze waren we een week geleden op een helling gepasseerd en naderhand wat gekletst. Wel weer frappant dat we ze in een restaurant tegen kwamen.
Ondanks dat Jos slecht geslapen had toch om 06.45 uur opgestaan, ontbeten en ons boeltje weer gepakt. Het was behoorlijk mistig maar een fijne temperatuur om te fietsen. Door het lekkere weer schoten we goed op en om 10.00 uur trakteerde we ons op een lekker kopje koffie en een rozijnenbroodje want we moesten vandaag even flink aan de bak en wel een klim van 5 km. Van 7,5 procent. Het was een gemakkelijke afdaling en met een vaartje van 50 km.denderde we naar beneden.
Ondertussen begon onze maag aardig te sputteren maar verschillende restaurants waren gesloten. Uiteindelijk toch iets gevonden en de plat de jour bestond uit soep, verschillende soorten gesneden vlees, pasta met 2 dikke stukken vlees en koffie en appelgebak als toetje. De wijn hebben we maar laten staan.
Onderweg nog wat boodschapjes gedaan en om 15.15 uur waren we al op de camping in St.pied de port. Tent vlug opgezet, wasje gedaan en gedoucht. Hierna de stad bekeken en nog een hapje gegeten
Hopelijk blijft het weer goed want het kan behoorlijk spoken op de pas volgens ingewijden.

• 08 Juni 2015 - 20:54

Nell:

Jullie schieten lekker op! Leuk, geniet ervan. Groetjes

• 09 Juni 2015 - 09:06

Broer:

Hello Boys, jullie gaan als een trien door het westen van Europa en lijkt mij berter om het toch rustiger aan te doen i.v.m. de col die jullie voor de kiezen krijgen na Jean Pied Du Port.Ik geef nog enkele tip en dan kijken jullie zelf maar waar jullie overnachten maar zeker de moeite waard is in Villar de Manzarife albergue De Jezus.
    Succes en vooral Buen Camino

• 09 Juni 2015 - 16:10

Ien:

Veel succes! Er komen wat klimmetjes aan! Genieten maar en voorzichtig met het afdalen!