Zondag 21-06-2015 - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu Zondag 21-06-2015 - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Jos en Leon vereck - WaarBenJij.nu

Zondag 21-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Jos en Leon

21 Juni 2015 | Spanje, Vega de Valcarce

Was vanmorgen al vroeg wakker van het lawaai in het hostal die de vertrekkende pelgrims maakte. Daar we maar een korte rit voor de boeg hadden heeft Jos wat uitgeslapen( 08.30 uur)
Rond 09.45 uur zaten we op de fiets om richting Vega de Valcarce te gaan. Het was wederom perfect fietsweer, beetje wind en ongeveer 20 graden. Onderweg nog gestopt in villafranca del Bierzo. Hier een mooie kerk en ruïne van een kasteel gezien. Verder een poort om vergeving te krijgen als je door omstandigheden je Camino niet kon voltooien.
Onderweg brood gekocht voor de lunch en uiteraard gestopt voor de broodnodige koffie. Om 12.00 uur hadden we de 40 km erop zitten en waren we op de plaats van bestemming, daar vonden we een alberque genaamd Mamela met een 2 persoonskamer .
Wegwerken opgevangen door Jinn die daar vrijwilligerswerk deed. Ze had vorig jaar de Camino gelopen en was helemaal weg van Spanje. Zelf komt ze uit Amerika.
Jos is samen met haar naar de supermarkt gegaan om nog wat inkopen te doen.
Zelf heb ik formule 1 gekeken en genoten van het rijden dat Max Verstappen liet zien.
Hierna geluncht en weer richting supermarkt omdat we bijna al het brood weer geconsumeerd hadden.
Op de terug weg ontmoete we een stel uit San Francisco, Debby en Adrian George, zij is een Chinese . Samen een pint gaan pakken en lekker gekletst. We kregen zelfs een uitnodiging om naar hun farm in America te komen die ergens aan de kust zou liggen. Na uitwisseling van onze gegevens weer vertrokken om dadelijk te gaan eten.
Morgen klimmen we naar 1300 en even verder naar 1335 meter.

• 22 Juni 2015 - 09:03

Broer:

Het is elke keer weer leuk om jullie verslagen te lezen tijdens deze reis. Buen Camino

• 22 Juni 2015 - 09:22

Ien:

Mooi allemaal, jullie maken heel wat mee! Succes met het klimmen!

• 22 Juni 2015 - 10:41

Bert:

Mooie dingen meegemaakrt de afgelopen dagen en Compastella moet dadelijk al in zicht komen. Tenminste op de kaart bij ons dan ;-).
    De laatste loodjes mannen, ben benieuwd naar de verhalen die tot aan kerst te vertellen moeten zijn. Succes vandaag met de klim.
    Verder stond in de La Voz de Galicia op 2 juni "Santiago ontvangt in mei meer dan 30.000 pelgrims" en dat de af te leggen Camino moet minstens 300 km gaan worden. NOU DAAR ZITTEN JULLIE ROYAAL OVERHEEN ;-)
    Geniet nu nog van de rust, straks in Santiago zal het file fietsen worden.